Poštovani roditelji!
Ove školske godine upisi u osnovnu školu odvijat će se preko Nacionalnog informacijskog sustava za upise. Roditelji trebaju podnijeti prijavu za upis djeteta od 22. veljače do 31. ožujka 2024. preko poveznice
Prijave za upis djece s već utvrđenim teškoćama bit će otvorene ranije, od 1. veljače do 31. ožujka 2024., na istoj poveznici.
U sustav za elektroničke upise u OŠ ulazi se preko portala e-Građani. Roditelji koji nemaju vjerodajnice za ulazak u portal, trebaju se javiti školi kojoj pripadaju prema upisnom području, početkom mjeseca ožujka - točne termine ćemo staviti naknadno.
Informacije o terminima testiranja i pregleda školskog liječnika roditelj će dobiti naknadno, prema uputama na ovome oglasnom mjestu.
« Srpanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje: sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja i zlostavljanja djece.
Ukoliko Vam treba potvrda o školovanju, možete je i sami dobiti na sljedeći način:
Kliknite na sljedeći link:
https://potvrde.skole.hr/login
Ulogirajte se:
a) Učenici: Prijava za sve učenike putem AAI@EduHr elektroničkog identiteta.
b) Roditelji: Prijava putem NIAS-a za roditelje koji su evidentirani e-Dnevniku
U svezi s primjenom modela ukidanja samoizolacija u osnovnim i srednjim školama uz provođenje dobrovoljnog samotestiranja učenika, ovim putem upućujemo kako je od petka, 18. ožujka 2022. potrebno provoditi ovu mjeru samo u slučaju pojave pozitivnog rezultata testa na SARS-COV-2 u razrednom odjelu.
Nove preporuke HZJZ-a za osnovne škole
Odluka o prestanku važenja mjera o nošenju maske
Protokol o ulasku, izlasku i korištenju sanitarnog čvora, 26.8.2021.
V. MOBILNOST
Grad Sesimbra
U sklopu našeg školskog projekta Erasmus+, Komuniciraj – poveži – razvijaj boravio sam od 7. do 19. travnja 2018. godine u Osnovnoj školi moreplovca Rodriguesa Soromenho u Sesimbri – Portugal na upoznavanju rada ravnatelja i njihovog odgojno-obrazovnog sustava. Ova škola odgaja i obrazuje djecu od predškolske dobi pa sve do devetog razreda.
OŠ Rodrigues Soromenho, Sesimbra
U sklopu škole je i Mala škola za predškolce koja traje od 3 do 5 godine djetetova života i obvezna je za svu djecu, tako da djeca budu potpuno pripremljena za upis u prvi razred kojeg dijete upisuje sa šest godina života. Svaka grupa oko 25 djece ima glavnu odgajateljicu i još dvije pomoćne odgajateljice. Tako je u sklopu ove škole obuhvaćen odgojno obrazovni rad s djecom od treće do petnaeste godine života. Nakon završetka devetog razreda dijete pohađa još samo tri godine srednju školu. Srednje škole su specijalizirane po pojedinim područjima.
Mala škola - predškolci
Učenici primarnog obrazovanja od 1. do 4. razreda su u posebnim školskim zgradama i nisu zajedno sa višim razredima. Škola koju sam posjetio ima šest područnih škola u kojima se odgajaju i obrazuju djeca. Također u sklopu školskih zgrada primarnog obrazovanja nalaze se i Male škole. Svaka škola ima svoju blagovaonicu tako da svi učenici imaju prehranu, kao i dobro opremljene okoliše školskih zgrada za izvođenje sportskih aktivnosti učenika.
Matična škola i šest područnih škola
Područna škola Azoia
Nakon završetka četvrtog razreda učenici u centralnoj školi u gradu Sesimbri pohađaju nastavu od petog do devetog razreda.
Dnevni nastavni proces počinje u 8.00, a završava u 18.35 sati. Učenici u školi borave prema rasporedu sati i mogu imati maksimalno 7 sati. Nastavni sat traje 50 minuta, između satova su odmori od pet, deset i petnaest minuta kada djeca imaju dovoljno vremena za doručak ili se rekreirati na sportskim sadržajima u dvorištu škole. Ručak za učenike kao i osoblje škole je u vremenu od dvanaest do petnaest sati, a ručaju po grupama koje imaju slobodan sat jer blagovaonica ne može primiti svih 700 učenika odjednom.
Unutar škole se nalazi školski radio, u kojem učenici koji su i urednici i voditelji, tijekom odmora puštaju glazbu i objavljuju potrebne informacije.
Studio školskog Radia Escolar.
Učenici ulaskom u školsku zgradu istu ne mogu napuštati i izlaziti van školskoga dvorišta, sve dok im traje nastava. U sklopu školske zgrade nalazi se mala papirnica i foto-kopirnica u kojoj učenici i učitelji mogu nabaviti potreban pribor za rad ili fotokopirati što im je potrebno za nastavu.
Školska papirnica
Školska foto-kopirnica
Za vrijeme moga boravka hospitirao sam satovima Primarne škole u područnoj školi u četvrtom razredu, i u matičnoj školi od petog do sedmog razreda.
Ova škola je dobila autonomiju Ministarstva prosvjete R. Portugal u pogledu samostalnog povođenja međunarodnih projekte, tako da je tijekom našeg boravka školu posjetila glavna inspektorica sa svojim timom iz Ministarstva. Nazočili su satu engleskog jezika kolegice Alenke Miljević i proveli razgovore s učenicima, nastavnim osobljem, ravnateljima škole i nama, sudionicima projekta, o vrijednosti ovakvih projekata i njihovoj svrhovitosti za unaprjeđenje nastavnog procesa. Škola u Sesimbri je istodobno osim nas iz Hrvatske na mobilnosti, imala goste učitelje škola iz Italiji, Grčke, Poljske i Rumunjske, koji su došli na prvi dogovor u provođenju projekta u kojem će učenici odlaziti na mobilnosti.
Glavna inspektorica sa timom u posjeti školi
Kurikulume nastavnog predmeta donose učitelji tog nastavnog predmeta zajedno sa školskim timom u kojem su obvezni propisani sadržaji od strane Ministarstva, učiteljima je dana velika autonomija u kreiranju i još veća odgovornost za realizaciju nastavnog sadržaja budući na kraju 9. razreda postoji nacionalni ispit, kao i svake druge školske godine testiranje ostalih učenika po razrednim odjelima od strane vanjskih institucija. Zbog toga njihova školska godina završava početkom lipnja kako bi se mogla provesti ova testiranja. Ukoliko učenik na testiranju pokaže za dvije ocjene lošiji ili bolji rezultat nego ga je učitelj ocijenio, njegova ocjena se automatski mijenja za jednu ocjenu prema postignutom rezultatu na testiranju.
U školi sam se upoznao i s elementima evaluacije rada učitelja koju provodi školski tim na čelu kojeg je glavni ravnatelj.
Škola ima upravu u kojoj su četiri ravnatelja: glavna ravnateljica koja nije u nastavnom procesu, zamjenik ravnateljice koji vodi sva učenička pitanja i određeni broj sati je u nastavi, pomoćnica ravnateljice koja vodi skrb o područnim školama i pomoćnica ravnateljice za ekonomska pitanja koje su dio sati također u nastavi.
Osim radnog dijela mobilnosti, ravnatelji su bili zaduženi za pripremu jela kako bi predstavili gastronomiju svoje zemlje. Na večeri je bila i djelatnica Ministarstva koja je prethodno učiteljima škole održala predavanje o važnosti i potrebi uključivanja učitelja u međunarodne projekte, odnosno kako bi ih potakla i motivirala na potrebne promjene u pristupu poučavanju.
Ravnatelji na gastronomskom zadatku.
U sklopu škole je i pomoćno tehnička služba koja ima svoga rukovoditelja, koja još vodi brigu i o učeničkoj prehrani. Također postoji i tajništvo škole u sklopu kojeg je i računovodstvo.
Škola se oprema na principu „Crowdfundinga“, što je prikazano na web stranici škole gdje su navedeni svi financijeri koji skrbe o opremljenosti škole zajedno s Ministarstvom.
Naši gostoljubivi domaćini učiteljica Ana Maria Costa i glavna ravnateljica Ana Paula Neto su se pobrinuli da osim svakodnevnog rada u školi od 8.00 do 18.35 sati upoznamo gospodarske resurse i kulturne znamenitosti grada Sesimbre i šire okolice te pokrajine Costa Azul kako bismo dobili širu sliku o socioekonomskoj pozadini njihovih učenika.
Posebno moram istaknuti veliku srdačnost učenika škole prema nama, koji su nam često donosili kolače koje su pripremile njihove majke ili bake.
Također, jedan učenik petog razreda je na dan našeg gostovanja u njegovom razredu došao u školu u hrvatskom dresu kako bi nam iskazao simpatije i pokazao da dobro poznaje hrvatske nogometaše, koji su uistinu najbolji ambasadori naše Domovine.
Na kraju moram iskazati žaljenje što je naš projekt došao do kraja, jer uistinu ove mobilnosti su veliko bogatstvo i obogaćuju te novim spoznajama, kao i motiviraju za uvođenjem stečenih iskustava u naš odgojno-obrazovni sustav.
I na kraju, preporuka svima da krenu u izradu svojih projektnih mobilnosti jer će naš školski sustav na taj način dobiti novu vrijednost odgojno-obrazovnog rada.