Poštovani roditelji!
Ove školske godine upisi u osnovnu školu odvijat će se preko Nacionalnog informacijskog sustava za upise. Roditelji trebaju podnijeti prijavu za upis djeteta od 22. veljače do 31. ožujka 2024. preko poveznice
Prijave za upis djece s već utvrđenim teškoćama bit će otvorene ranije, od 1. veljače do 31. ožujka 2024., na istoj poveznici.
U sustav za elektroničke upise u OŠ ulazi se preko portala e-Građani. Roditelji koji nemaju vjerodajnice za ulazak u portal, trebaju se javiti školi kojoj pripadaju prema upisnom području, početkom mjeseca ožujka - točne termine ćemo staviti naknadno.
Informacije o terminima testiranja i pregleda školskog liječnika roditelj će dobiti naknadno, prema uputama na ovome oglasnom mjestu.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje: sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja i zlostavljanja djece.
Ukoliko Vam treba potvrda o školovanju, možete je i sami dobiti na sljedeći način:
Kliknite na sljedeći link:
https://potvrde.skole.hr/login
Ulogirajte se:
a) Učenici: Prijava za sve učenike putem AAI@EduHr elektroničkog identiteta.
b) Roditelji: Prijava putem NIAS-a za roditelje koji su evidentirani e-Dnevniku
U svezi s primjenom modela ukidanja samoizolacija u osnovnim i srednjim školama uz provođenje dobrovoljnog samotestiranja učenika, ovim putem upućujemo kako je od petka, 18. ožujka 2022. potrebno provoditi ovu mjeru samo u slučaju pojave pozitivnog rezultata testa na SARS-COV-2 u razrednom odjelu.
Nove preporuke HZJZ-a za osnovne škole
Odluka o prestanku važenja mjera o nošenju maske
Protokol o ulasku, izlasku i korištenju sanitarnog čvora, 26.8.2021.
Poklade, kalendarski običaj smješten u razdoblje između Bogojavljenja (6. I.) i Korizme. Obilježavaju ga maskirani ophodi i zabave, veselje i ludovanje te obilje jela i pila. Vrhunac je događanja u posljednju nedjelju, ponedjeljak i utorak (Pokladni utorak, 28. veljače 2017.) prije Pepelnice (Čiste srijede).
PŠ DONJE OGORJE
Maškare u matematičkoj učionici.
Posljednjeg tjedan Poklada na satovima matematike učenici od 5. do 8. razreda PŠ Donje Ogorje pripremali su se za maškare u matematičkom duhu. Izradili su princa-karnevala (krnju) robota koji će biti osuđen na ostanak u učionici matematike (organizirano je biranje imena, koje su izabrali učenici - Pitagora).
Učenici petog razreda kreirali su maske nadahnute geometrijskim likovima.
Završna prezentacija radova bit će na pokladni utorak u holu škole na panou. Voditeljica učiteljica matematike Nani Vasiljević.
POKLADNI UTORAK U PŠ DONJE OGORJE - 28. veljače 2017.
MŠ BRAČEVIĆ
Maske izradili i pano uredili Mladi knjižničari, voditeljica knjižničarka Neda Zulim.
PŠ CRIVAC
Maske izradili učenici 1. i 4. razreda, voditelj učitelj Dario Šperkov.
Maske izradili učenici 2. i 3. razreda, voditelj učiteljica Mira Jurić.
POKLADNI UTORAK U PŠ CRIVAC - 28. veljače 2017.
POKLADE
Korijeni su običaja pretkršćanski i u prvom redu magijskoga, apotropejskoga značaja: prerušavanjem, oblačenjem odjeće s naopake strane, zaglušnom bukom, sipanjem pepela i sl. trebalo je otjerati zimu, demone i zle sile te odbiti njihovo djelovanje od ljudi, stoke, domova i usjeva. Poklade se povezuju i s nizom srednjozimskih i pretproljetnih svetkovina i kultova antičkog svijeta, posebice rimskoga. Od kasnoga srednjeg vijeka priređivanje pokladnih povorki širilo se u gradovima katoličke Europe, najprije u Italiji, gdje je nastao talijanski karneval (Rim, Venecija), a zatim u Francuskoj, Belgiji, Njemačkoj i dr.
Venecijanski karneval
Ophodi s pokladnim maskama nisu bili samo prigoda za zabavu, već su ruganjem i kritiziranjem javnih osoba i aktualnih događaja stekli kritički naboj u predstavljanju obrnutoga svijeta i odnosa među ljudima. Po otkriću Novoga svijeta karnevali su se uobičajili i na američkom tlu; najveći je u Južnoj Americi u Rio de Janeiru, a u Sjevernoj Americi u New Orleansu.
Karneval u Rio de Janeiru
Običaj je zadržao svoju vitalnost do današnjega doba. Sudionici suvremenih pokladnih događanja više nisu svjesni njihovih nekadašnjih obrednih funkcija, a ona se ne iscrpljuju u raspojasanosti i privremeno legaliziranim porocima, već svojim podsmješljivim i kritičkim odnosom prema institucijama i događajima služe i kao politički odušak, neka vrsta katarze društvene zajednice. Pokladna događanja većih razmjera, kakav je npr. karneval u Rijeci, u službi su turističkoga gospodarstva.
Riječki karneval
Stoga su poklade i danas jedan od najsnažnijih kalendarskih običaja te predstavljaju kulturnu pojavu duga trajanja, ali obilježenu neprestanom mijenom. – Pokladna događanja u hrvatskoj folklornoj tradiciji mogu se svrstati u dva glavna tipa. Jedna se označuju kao luperkalijska; naizgled su arhaičnija, uobičajena u seoskim sredinama, a javljaju se ponajviše u stočarskim krajevima. Sudionici su skupine muškaraca odjevenih u životinjske kože (krzna), sa zvoncima obješenima na tijelu ili nošenima u ruci: zvončari u okolici Rijeke, baukači u Međimurju, bušari u Slavoniji, buše u Baranji, didi u Dalmatinskoj zagori i okolici Sinja, didići u Lici. Iako se razlikuju u pojedinostima, osobito u maskiranju glave (kožne, krznene i drvene maske, životinjski rogovi), povezuje ih njihovo ponašanje: brzo se i agresivno kreću u skupini, gdje u posebnom ritmu, stvaraju buku zvonima, rogovima, klepetaljkama, vitlaju štapovima i toljagama, plaše djecu i proganjaju mlađe žene, nastojeći ih posuti pepelom ili namazati čađom.
Gljevske mačkare
Mućke mačkare
Drugi tip pokladnih zbivanja u Hrvatskoj, tzv. saturnalijski, javlja se u manjim ili većim gradovima, a osobito je učestao u jadranskom primorskom i otočnom prostoru. Ona u manjoj mjeri sadrže magijske tragove, a više su usmjerena na zabavu i društvenu kritiku. Značajna im je sastavnica lutka (mesopust, pust u Primorju, krnje u Dalmaciji, poklad na Lastovu, fašnik u Samoboru, princ-karneval u Zagrebu i sl.), izložena cijeloga pokladnog razdoblja u javnome prostoru ili nošena kao centralna figura u pokladnom ophodu, koju se osuđuje kao krivca za sve nevolje u protekloj godini. U središnjem dramskom prizoru sudjeluju tužitelj, sudac, branitelj i tugujuća rodbina optuženog, a nakon završetka sudskoga postupka osuđena se lutka pogubljuje (spaljivanjem, utapanjem, vješanjem). Zajednički su sadržaj takvih karnevala i povorke maskiranih skupina, alegorijskih kola, a u novije doba i automobila, natpisi, plakati i transparenti.
Samoborski fašnik
Lastovski poklad
Krnjeval Donjih Kaštela
Za poklade u gradskim sredinama značajne su bile i kostimirane zabave (u Zagrebu je prvi krabuljni ples bio održan 1749.) što su ih do sredine 20. stoljeća priređivale mnogobrojne profesionalne udruge te kulturna i športska društva.
Kostimirane zabave
Humanitarni karnevalski bal u Rijeci
Uz pokladni korzo, koji su pripremali posebni odbori, a odvijao se na središnjim gradskim ulicama, u jednakoj se mjeri izrugivalo i lokalnim i globalnim suvremenim događajima.
Spaljivanje krnje
Uz pogubljivanje princa-karnevala na Pepelnicu (u Zagrebu utapanjem u Savu), uobičajenom večernjom gozbom sleđeva, kao osvjedočeno posnim jelom, simbolično se nagovještavalo nastupajuće doba Korizme.
http://www.enciklopedija.hr/natuknica.aspx?ID=49035